Winnaar van de Ocean Outdoor Competition: €500.000
Fonds Gehandicaptensport heeft met de campagne ‘Empty the locker room’ van haar creatief bureau TBWA\Neboko en mediabureau dentsu een fantastische prijs in de wacht gesleept. Voor maar liefst €500.000 aan mediawaarde mogen we deze donatiecampagne inzetten op digitale schermen van Ocean Outdoor.
De derde editie van de jaarlijks terugkerende Ocean Digital Creative Competition Amsterdam was ook dit jaar een succesvolle editie met 70 inzendingen: 50 in de categorie commercieel en 20 in de categorie non-profit. De Digital Creative Competition is dé competitie waarbij de grenzen worden verlegd in Digital Out of Home. Afgelopen dinsdag zijn tijdens de award show, gepresenteerd door Lauren Verster, de genomineerden en tevens de winnaars bekend gemaakt. De winnaars op een rij:
Categorie Non-profit:
- TBWA\NEBOKO – Fonds Gehandicaptensport – Empty the locker room (€500.000)
- Gardeners –TKRAMREPUS – Omgekeerde Supermarkt (€250.000)
- No Such – Daniel den Hoed – Hoe dichterbij hoe beter (€100.000)
Categorie Commercieel:
- TBWA\NEBOKO – McDonalds – McCafé Beanboard (€500.000)
- Dawn – DPG Media en Stichting CPNB – Word schrijver in 3 seconden! (€250.000)
- And Now This – BLÊR – Liberating Karaoke (€100.000)
Nike Boor, directeur Fonds Gehandicaptensport:
“Wat een fantastische prijs hebben we in ontvangst mogen nemen. Deze is in een tijd dat de collecte aan de deur steeds moeilijker wordt en we voortdurend op zoek zijn naar alternatieven een hele welkome aanvulling voor ons! Digital Out of Home is een slim en effectief medium type, dat we heel graag gaan inzetten om donaties te ontvangen. We zijn daarom super blij met deze €500.000 aan mediawaarde en enorm trots op de samenwerking met TBWA als creatief bureau en dentsu als ons mediabureau.”