Ons nieuws

Tik 'n Euro! Magazine

Half maart begon onze ongeplande reis naar een andere - last minute - benadering van de collecteweek die van 29 maart t/m 4 april gepland stond. Aan de deur collecteren was van het ene op het andere moment niet meer mogelijk. Snel handelen en omschakelen naar een online collectecampagne was het enige juiste dat we op dat moment konden doen. Wel in de wetenschap alsof je Sven Kramer vraagt om binnen twee weken mee te doen aan het WK Shorttrack. Met trots presenteren wij daarom het in eigen beheer gemaakte Tik 'n Euro! Magazine.

“De kinderen stonden te juichen voor het hek van de manege”

Stichting Paardrijden Gehandicapten (SPG) organiseert op Manege Moedig Voorwaarts in Leiden activiteiten voor ruiters met en zonder beperking. Door de coronamaatregelen kon SPG de lessen niet door laten gaan. De paarden bleven ondertussen natuurlijk gewoon door eten. Daarom was Piet van Dam blij dat zijn stichting ondersteuning vanuit het ParaPaard Noodfonds kreeg.

Huifbedrijden Barneveld blij met steun Parapaard

Stichting Huifbedrijden Barneveld zorgt normaal gesproken met behulp van paarden voor een ontspannen beweegactiviteit voor mensen met meervoudige beperkingen. Door de coronacrisis is dat nu tot grote spijt van voorzitter Theresa Donkervoort niet mogelijk. Met ondersteuning vanuit het Parapaard Noodfonds kan ze straks, als dat weer mogelijk is, mensen weer een heerlijk ritje op het huifbed bezorgen.

Univé, Droomparken, ING, NLO, Simpel en D&B tikken 'm door.

Veel van de 1% Fairshare Partners van Fonds Gehandicaptensport hebben zich de afgelopen week enthousiast ingezet voor de digitale collecteweek. Deze trouwe partners deelden de Tik 'n Euro! actie op hun brede netwerken en zetten ook nog eigen acties op om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de 1,7 miljoen sporters met een beperking in Nederland. In deel 1 kon je al lezen hoe ABN AMRO, Welzorg en KPN zich hebben ingezet en in deel 2 kwam de acties van Toyota, Aon en Aegon langs! In deel 3 nemen we je graag mee met de acties van onze partners: Univé, Droomparken, ING, D&B Eventmarketing en Simpel.

Meer nieuws

Stagiair(e) Partnerships

Wij zijn per september op zoek naar een enthousiaste en energieke stagiair(e) op de afdeling Partnerships voor 24-38 uur per week.

Rolstoelsporter en ambassadeur Marc de Hond overleden

Rolstoelsporter, ambassadeur en klankbord Marc de Hond is woensdag op 42-jarige leeftijd overleden. De Hond stierf aan de gevolgen van kanker. Hij wordt donderdag in besloten kring begraven, laat een woordvoerder namens de familie weten.

ParaPaard Corona Noodfonds maakt € 40.000,- vrij voor de paardensport

De Corona crisis heeft een enorme impact op de stichtingen en verenigingen aangesloten bij de FPG (Federatie Paardrijden Gehandicapten). Het gaat om stichtingen waar de ruiters met een beperking paardrijden. De lessen zijn gestopt, de ruiterbijdrage tevens lesgeld en de kantine inkomsten vallen weg, hiermee zijn alle inkomsten opgedroogd. Daarom hebben deze stichtingen en verenigingen dringend hulp nodig.

Doneer en krijg een boksclinic van Arnold Vanderlyde

Arnold Vanderlyde is al jarenlang trouwe ambassadeur van Fonds Gehandicaptensport. En ook nu draagt Arnold graag zijn steentje bij. Daarom heeft hij zijn eigen online collectebus geopend en voor iedereen die meer dan 100 euro doneert heeft hij een bijzondere beloning! 

Toyota, Aegon en Aon tikken 'm door!

Veel van de 1% Fairshare Partners van Fonds Gehandicaptensport hebben zich de afgelopen week enthousiast ingezet voor de digitale collecteweek. Deze trouwe partners deelden de Tik 'n Euro! actie op hun brede netwerken en zetten ook nog eigen acties op om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de 1,7 miljoen sporters met een beperking in Nederland. In deel 1 kon je al lezen hoe ABN AMRO, Welzorg en KPN zich hebben ingezet. In deel 2 nemen we je mee met de acties van onze partners: Toyota Louwman Group, Aegon en Aon!

De acties van onze 1% FairShare Partners

Veel van de 1% FairShare Partners van Fonds Gehandicaptensport hebben zich deze week enthousiast ingezet voor de digitale collecteweek. Deze trouwe partners deelden de Tik een Euro actie op hun brede netwerken en zetten ook nog eigen acties op om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de 1,7 miljoen sporters met een beperking in Nederland