Tik 'n Euro! Magazine

dinsdag 9 juni 2020

Half maart begon onze ongeplande reis naar een andere - last minute - benadering van de collecteweek die van 29 maart t/m 4 april gepland stond. Aan de deur collecteren was van het ene op het andere moment niet meer mogelijk. Snel handelen en omschakelen naar een online collectecampagne was het enige juiste dat we op dat moment konden doen. Wel in de wetenschap alsof je Sven Kramer vraagt om binnen twee weken mee te doen aan het WK Shorttrack.

Met trots presenteren wij daarom het in eigen beheer gemaakte tikeeneuromagazine (via deze link kun je het magazine doorbladeren - je kunt ook de pdf-versie in de bijlage bekijken). Hierin kijken wij terug op de totstandkoming én de resultaten van de Tik 'n euro! campagne. Naast het reguliere collecteren zijn er veel insights van waarde gecollecteerd.

Hieronder geven wij je alvast een kleine preview:

  • Binnen 1 dag lag er een strategie, binnen 2 dagen een creatief concept en binnen 9 dagen een kant-en-klare campagne.
  • Alles is vanaf de keukentafel gemaakt; zo zijn de radiocommercials door Suzanne Schulting, Tim Coronel en Churandy Martina via WhatsApp ingesproken.
  • Meer dan 35 nationale sporthelden hebben belangeloos een vuist willen maken voor de sporters met een handicap.
  • De gemiddelde donatie in een online collectebus (€ 8,77) is het vijftienvoudige van een offline collectebus (€ 0,60).
  • Bij een langere voorbereidingstijd leert een simpele projectie dat je op € 441.000 aan online donaties was uitgekomen.

Meer van deze insights kan je vinden in het magazine. Veel leesplezier!

Kom in actie! Sporten is voor iedereen.